Zelda Skyward Sword [website]
 










WALKTHROUGH : DEEL 10 : DE LAKEBED TEMPLE


OVERZICHT KAMERS
Kamer 01 : De Ingangskamer onder water
Kamer 02 : De kamer na kamer 1 (met de gekleurde wormen)
Kamer 03 : De kamer na kamer 2 (stalagtieten schieten)
Kamer 04 : De kamer na kamer 3 (kamer rond kamer 5
Kamer 05 : De kamer in kamer 4 (ronddraaiende brug)
Kamer 06 : De kamer ten westen van kamer 4 (1F) (platformen die ronddraaien)
Kamer 07 : De kamer ten westen van kamer 4 (2F)
Kamer 08 : De kamer in kamer 7 (groot tandwiel)
Kamer 09 : De kamer ten westen van kamer 7 (water laten stromen 1)
Kamer 10 : De kamer ten noorden van kamer 6
Kamer 11 : Watergangenstelsel na kamer 10
Kamer 12 : De kamer na het watergangenstelsel
Kamer 13 : De kamer ten oosten van kamer 4 (onder de 2 grote tandwielen)
Kamer 14 : De kamer boven kamer 13 (2 grote tandwielen)
Kamer 15 : De kamer rond kamer 14
Kamer 16 : De kamer ten oosten van kamer 15
Kamer 17 : De kamer ten oosten van kamer 13
Kamer 18 : De kamer met de big key
Kamer 19 : De kamer met de baas

KAMER 1
Doe je Iron boots aan en zink naar de bodem. De klapperende schelpen kun je doden met een waterbom. Wandel verder over de bodem tot je voor het hellende vlak komt. Doe je boots af en zwem naar boven. Ontwijk de elektrische kwallen terwijl je naar boven zwemt. Eenmaal boven, ben je uit het water en kom je in KAMER 2.

KAMER 2
In KAMER 2 kun je verschillende gekleurde wormen zien. Als je ze kapot slaat, kun je ze daarna in een Bottle steken. Ze zijn dan een potion.

In het zuiden van de kamer vind je nog een kist met 10 WATER BOMBS in. Altijd handig nu je toch onder water zit. In een kistje in het oosten van de kamer vind je PIJLEN. In de potten die verspreid staan in de kamer vind je nog een paar hartjes.

Ga naar het noorden van de kamer tot je voor de gesloten poort staat. Draai je nu om en kijk naar het midden van de kamer. Je zult er een geel ding zien hangen aan het plafond. Loop er naartoe en je zult er naar springen. Als je er aan hangt, zal de poort openen. Ga nu door de poort KAMER 3 binnen.

KAMER 3 & de STALAGTIETEN
Wandel vooruit en er zal een rotsblok naar beneden vallen. Midna zal je waarschuwen. Je moet de stalagtieten van het plafond schieten. Gebruik bompijlen om ze allemaal van het plafond te schieten. Je moet enkel op de grote, druppelvormige stalagtieten schieten.

Ga verder op het bruggetje tot je in het water de springende spinnen ziet. Versla ze en kruip dan vooruit de rotsen op. Als je helemaal naar het noord-westen van de kamer gaat en klimt op de rotsen, zul je een kist met 10 WATER BOMBS vinden. Ga daarna verder naar KAMER 4.

KAMER 4
Ga vooruit op de brug en versla de vijand. Ga binnen door de deur. Je komt in KAMER 5.

KAMER 5, DUNGEON MAP & OOCOOO
ga vooruit en een korte cutscene start. Ga daarna vooruit de trap af. Als je de trap helemaal bent afgewandeld en je gaat helemaal naar rechts, vind je een kistje met pijlen in.

Ga naar het zuid-oosten tot je in het midden van de kamer een geel ding ziet hangen, waar je naartoe kan springen. Spring er naartoe en de brug in het midden zal draaien. Nu staat de brug in N-Z positie (hoogste punt in het noorden). Ga nu de brug op. Eens je boven bent, ga je naar links. Je vindt OoccoO in een pot.

Ga nu naar het oosten van de kamer en spring naar het gele ding. De brug komt in een O-W positie. Ga de brug af en ga naar rechts. In een kist vind je de DUNGEON MAP. Ga terug naar waar je van de brug komt en ga rechtdoor de volgende kamer in.

KAMER 4
Je komt in westen van KAMER 4, ga de brug over en je komt in KAMER 6.

KAMER 6 & de SMALL KEY
Aan het plafond zie je 2 stalagtieten hangen die je met bompijlen van het plafond kan schieten. Schiet deze alle 2 van het plafond.

Daarna ga je het smalle gangetje in aan de rechter kant. Je komt beneden aan het water uit op een smal padje. Loop rechtdoor tot je aan de klimop komt. Klim op de klimop en kruip zo naar de achterkant van deze cirkelvormige muur. Voor je zie je nu een pijler in het water. Achter deze pijler zie je een waterstraal met een rotsblok op. Spring via deze pijler en de rotsblok naar de pijler met het kistje. Open de kist. Je hebt een SMALL KEY.

Ga nu via dezelfde weg terug naar het begin van deze kamer. Ga daarna terug naar KAMER 5 (de kamer met de ronddraaiende brug).

KAMER 5
Ga de brug op die in O-W positie staat. Als je boven bent ga je naar links, tot je in het westen een gesloten deur tegenkomt. Deze open je met je sleutel. Ga via de brug in KAMER 4 naar KAMER 7.

KAMER 7
Links vind je, net voor de poort met de slijmachtige wormen, een kistje. Er zitten 5 bommen in.

Als je naar de rechter kant van de kamer gaat, zul je in het plafond een stalagtiet zien hangen. Schiet deze naar beneden met een bompijl. Klim op het stuk rots en spring zo naar de klimop. Klim helemaal naar boven en dan helemaal naar rechts. Je komt uit in het stuk achter de gesloten poort. Als je nu verder loopt, zul je links een deur tegen komen. Ga deze deur binnen en je komt in KAMER 8.

KAMER 8
De vloer van deze kamer lijkt op een groot tandwiel. Ga het tandwiel over en ga via de zuidelijke deur naar buiten naar de andere kant van KAMER 7.

KAMER 7 & de SMALL KEY
Rechts vind je een grote slijmachtige worm. Sla ze kapot en je kan potions scheppen uit de kleine wormpjes. Links vind je een kistje met een SMALL KEY.

Ga nu via KAMER 8 terug naar de andere kant van KAMER 7.

Als je nu in westelijke richting verder gaat, zul je een grote rotsblok zien die de weg blokkeert. Deze blaas je op met een bom. Ga nu verder in westelijke richting tot je bij een deur komt. Ga deze binnen en je bent in KAMER 9.

KAMER 9 & de WATERSTROOM
Er zit een beestje in een luchtbel. Gebruik een bompijl om de luchtbel te doen spatten. Nu kun je het beestje simpel vermoorden.

In deze kamer is er ook een deur met een slot op. Gebruik je sleutel om deze deur te openen. Ga binnen in de cirkelvormige zaal. Beneden vind je wat kruiken met gele rupees in. Als je nu beneden de klimop opklimt en het spiraalvormige pad helemaal naar boven volgt, kom je uiteindelijk bij 2 ladders uit. In het kistje hier dicht bij, vind je 10 bommen. Klim de ladder op en spring daarna naar het gele ding in het plafond. Water begint te stromen !

Ga nu terug langs het spiraalvormige pad en je zult naar beneden glijden zoals op een glijbaan. Eenmaal je beneden bent, ga je naar het midden van het meertje. Daar is een klein eilandje. Ga op dit eilandje en spring dan naar het gele ding dat je ziet hangen. Een deur zal open gaan en het water zal nog verder stromen omdat een deur opent.

In KAMER 8 is het grote tandwiel beginnen te draaien door het stromende water. Het tandwiel in KAMER 8 is het plafond van KAMER 6. In KAMER 6 zijn er nu dingen beginnen te bewegen die nog niet aan het bewegen waren. We moeten terug naar KAMER 6.

Ga op dezelfde manier als je gekomen was, terug naar KAMER 5 (met de ronddraaiende brug).

KAMER 5 & het VERHOOGDE WATER
In KAMER 5 is het water verhoogd door het aanzetten van de waterstroom. Spring nu in het water en zwem naar het eilandje in het midden. Je vindt er een kist met een rode rupee in. Klim daarna via de klimop terug naar boven. Gebruik eventueel je Iron Boots om eerst naar het richeltje te zakken en van daar dan te beginnen met klimmen.

Zet de brug nu in O-W positie en ga opnieuw KAMER 6 binnen via de brug in KAMER 4.

KAMER 6 & bewegende platformen 1
Als je de kamer binnen komt, zie je voor je ronddraaiende platformen aan een ketting. Spring op een platform en laat je een kwart toer meedraaien tot in het noorden. Spring naar het verhoog voor de deur. Je komt bij de noordelijke uitgang van deze kamer. Als je binnen gaat door de poort, kom je in KAMER 10.

KAMER 10 & de SMALL KEY
Onmiddellijk links kun je een gangetje in. Op het einde van het gangetje vind je een kistje. Er zit een SMALL KEY in. Er zullen ook slijmachtige wormen uit het plafond vallen, waar je potions uit kan scheppen. Ga nu terug naar KAMER 6.

KAMER 6 & de bewegende plaformen 2
Spring op een platform en laat je nog een kwart toer meedraaien tot in het westen en spring dan naar het verhoog voor de deur. Nu sta je bij de westelijke uitgang van KAMER 6. Ga de deur binnen en je komt opnieuw in KAMER 10 uit.

KAMER 10
Je zit in KAMER 10, maar op een andere plek als daarjuist. Gebruik je sleutel om de gesloten poort recht voor je te openen. Daal het pad af tot je in het water bent. Je bent in in een onderwater gangenstelsel. Je bent in KAMER 11.

KAMER 11
Doe je Iron Boots aan en wandel op de bodem, of zwem onder water. In het eerste gangetje op de rechter kant vind je een kist met een rode rupee (20 rupees) in. In het eerste gangetje op de linker kant vind je een kistje met waterbommen. Doe wel je Iron Boots aan om in dit gangetje te komen, anders word je weggeblazen door de stroming.

Als je verder gaat in noordelijke richting zul je een rots zien liggen op de bodem. Leg een Water Bomb en de rots wordt opgeblazen. Ga door het gat dat in het net zichtbaar is geworden. De schelp blaas je eveneens op. Ga verder en doe je boots af. Je zwemt naar boven en je zult door een gat boven komen in een ruimte zonder water. Je bent in KAMER 12.

Interessante link

KAMER 12 & de CLAWSHOT
Midna heeft een slecht gevoel in deze kamer.

Verschillende beestjes komen naar je gezwommen. Eerst alleen dan per 3. Gebruik je schild en doe Spin Attacks om ze snel te doden. Als je naar boven kijkt, valt een grote kikker naar beneden. Het is Deku Toad. Hoe moet je hem verslaan?

De grote kikker zal een hele massa zwemmende beestjes naar je sturen. Dood ze allemaal met een Spin Attack. Nu zal het beest in de lucht springen en proberen om op je te landen. Gebruik de zwarte schaduw op de grond om het beest te ontwijken als het landt. Daarna sla je zo veel je kan op zijn tong. Na dit een paar keer herhaald te hebben is de kikker verslaan. Er zal een kist tevoorschijn komen.

In de kist zit de CLAWSHOT.

Je kunt wat oefenen met je clawshot. Er zijn 3 platformpjes bereikbaar door met je clawshot naar het plafond te schieten boven het platform. Je vindt er in het totaal een 50-tal rupees.

Daarna clawshot je naar de clawshot target (geel vierkantje met rood in) boven de poort in het zuiden van de kamer. De poort zal openen. Je passeert KAMER 10 en komt daarna in KAMER 6 (met de ronddraaiende platformen) uit. Ga via KAMER 4 naar KAMER 5.

KAMER 5 & de CLAWSHOT
Nu je de clawshot hebt, wordt alles wat makkelijker. Er zijn slechts 2 niveaus in deze kamer. Een benedenniveau en een bovenniveau dat je kan bereiken via de trap. Maar de trap ronddraaien is niet meer nodig. Je kan gewoon lopen op de niveaus tot je voor een hek staat. Door met je clawshot naar de klimop op de muur of op het plafond te schieten raak je altijd over het hek en kun je dus alles bereiken zonder de trap te draaien.

Als je met je clawshot naar de grote kristallen luster in het midden van de kamer schiet, vind je een beloning in een kist. Het is een STUKJE HART.

Schiet jezelf nu naar de clawshot target in het plafond op het 2e niveau in het westen. De trap zal draaien en het water stroomt van de trap. Volg de trap en het water naar beneden en ga de deur in het oosten op het 1e niveau in. Je komt in KAMER 4.

KAMER 4 & het WATERRAD
Aangezien er water stroomt, draait het waterrad nu rond. Wacht het juist moment af en kruip tussen de schoepen van het waterrad. Volg het pad en ga KAMER 13 in.

KAMER 13 & KAMER 14
Je komt binnen in een kamer waar er 2 grote tandwielen zijn in het plafond. Spring op het platform voor je. Clawshot naar de target links boven je en laat je vallen. Je vindt een kist met 10 water bommen. Terugkeren kan door te clawshotten naar de klimop in het westen.

Ga nu naar hetzelfde platform als daarjuist, maar clawshot naar de klimop die je ten noorden van je ziet op de muur. Kruip naar rechts, tot je je kan laten vallen op een klein platformpje. Dan kijk je naar het oosten in de lucht. Ook daar zie je klimop. Clawshot er naartoe. Klim naar boven tot je op het platformpje kan staan. Voor je zul je klimop zien hangen op een muur. Clawshot er naartoe en ga de deur binnen. Je bent in KAMER 15.

KAMER 15
Rechts zie je 2 grote waterstralen spuiten. Boven 1 van de 2 zie je een stalagtiet hangen. Schiet deze naar beneden met een bompijl. Er zit nu een rotsblok op deze waterstraal. Sta op deze rotsblok en laat je naar boven spuiten. Zo kom je over de muur.

Dood de 2 spinnen en ga verder tot je voor een muur komt die te hoog is om op te klimmen. Gebruik je Clawshot en de target boven de poort om op dit verhoog te komen. Eens je op het verhoog bent, ga je binnen in KAMER 16.

KAMER 16
Dood de 2 beestjes in de luchtbel. Gebruik eerst een bompijl en sla ze daarna dood. Ga naar het noorden van de kamer en ga de deur in. Je komt aan de andere kant van KAMER 15 uit.

KAMER 15
Spring in het water en doe je Iron Boots aan. Op de bodem vind je een kistje met een rode rupee (20 rupees) in. Schiet jezelf het water uit met je clawshot. Ga nu terug naar KAMER 16.

Interessante link

KAMER 16, de WATERSTROOM & het COMPASS
Via het klimop in het plafond kun je je met je Clawshot over het hek schieten. Nu je in het 2e deel van de kamer zit, zou er een belletje moeten rinkelen. Het is hetzelfde als de vorige waterverhoging. Loop dus het spiraalpad naar boven. Af en toe zit er een gat in het pad. Gebruik dan je Clawshot en de targets in de muur. Eens je boven bent, vind je in het kistje 10 bommen.

Klim nu een van de 2 ladders op en spring naar het gele ding dat in het plafond hangt. Het water begint te stromen !

Achter de waterval die je nu recht voor je ziet, zie je een kist staan. Gebruik je Clawshot om jezelf er naartoe te brengen. In de kist zit het COMPASS.

Neem de glijbaan naar beneden. Eens je beneden bent, zwem je naar het midden van het meertje en spring je zoals de vorige keer naar het gele ding zodat het water verder kan stromen. Gebruik de klimop om je over het hek terug te brengen naar het 1e deel van de kamer.

Ga nu naar KAMER 15 via de zuidelijke uitgang.

KAMER 15
Aangezien het water stroomt, kun je nu voorbij het draaiende rad. Ga voorbij het draaiende rad en je zult voor een hek komen dat niet open kan. Rechts van je zie je een deur. Als je in deze deur gaat, kom je in KAMER 14 (2 grote draaiende tandwielen).

In KAMER 14 kun je een deur nemen zodat je achter het hek uitkomt. Bij het hek vind je een kistje met een rode rupee (20 rupees) in. Er zullen ook slijmachtige wormen uit het plafond vallen waar je potions uit kan scheppen.

Nu ga je via KAMER 14 naar het noorden van KAMER 15. Ook daar is het waterrad aan het draaien. In de kist achter het waterrad vind je 20 bommen.

Ga door de deur KAMER 14 opnieuw binnen. Schiet jezelf met je Clawshot 2 maal naar de klimop. (Zoals je daarnet deed om naar boven te komen, maar nu ga je naar beneden). Schiet eerst met je pijl en boog de vogels neer. Daarna schiet je met je Clawshot naar het draaiende tandwiel. Gebruik je pookje op de nunchuk om je te laten zakken. Laat je meedraaien tot je boven de pijler hangt op de overgang tussen de 2 tandwielen. Net boven de pijler laat je je vallen. Schiet jezelf nu naar het 2e tandwiel. Laat je meedraaien tot je boven het platform hangt bij de deur. Laat je vallen en ga de deur binnen. Dit is KAMER 17.

KAMER 17
Je komt in KAMER 17 en ziet een paadje naar rechts lopen. Volg dit paadje niet, maar spring links in het water. Doe je Iron Boots aan en zak helemaal naar de bodem van het water. Pas op want er zijn verschillende platformen onder water. Zorg ervoor dat je helemaal op de bodem staat en ga dan naar links. Daar kun je een smalle doorgang vinden. Doe je boots af en zwem nu rechtdoor. Je vindt er op het land 2 potten met een gele rupee (10 rupees) in.

In plaats van rechtdoor gegaan te zijn, kon je ook naar rechts gaan. Zwem tot het einde van deze gang en doe je Iron Boots aan. Je zult een rots onder water zien. Blaas deze op met een waterbom. Zwem door dit gat.

Doe opnieuw je Iron Boots aan en zak helemaal naar de bodem. Aan je rechter kant zul je opnieuw een rots zien die je moet opblazen. Ga door dit gat. Blaas de schelp op met een waterbom. Doe je boots af en zwem naar boven tot je op het droge komt. Ga de deur in en je komt in KAMER 18. Heb je geen waterbommen meer? In het kistje dichtbij zitten 5 waterbommen.

KAMER 18
Je vindt hier wat potten met gele en blauwe rupees in.

Schiet met je Clawshot naar de target boven het deksel in de grond. Het luik zal open gaan. Laat je nu rustig naar beneden zakken. Dit is belangrijk. Als je je gewoon laat vallen, dan is het luik opnieuw toe, voor je er door gevallen bent.

Eens je beneden bent, sta je bij een grote kist. In de kist zit de BIG KEY.

Op de bodem vind je nog een paar potten met gele rupees (10 rupees) in. Doe nu je Iron Boots aan en open de deur. Je bent opnieuw onder water in KAMER 17.

KAMER 17
Volg het gangetje. Pas op voor de vijanden. Als je voor een grote rots komt, blaas je deze op met een waterbom. Volg dezelfde weg als daarjuist, maar nu naar buiten. Ga nu terug naar KAMER 9.

KAMER 9 & de PAARSE RUPEE
Helemaal boven is op de kaart nog een kistje te zien. Er zit een paarse rupee in (50 rupees). Maar het is heel wat werk om het te pakken te krijgen... Ga naar KAMER 9 en spring daar in het water. Zwem naar het stukje land naast de plek waar het water in het meertje komt. Spring op de boord van de waterbaan en doe je Iron Boots aan. Spring dan in de waterstroom en wandel naar boven. Af en toe kun je je Clawshot gebruiken om je een stukje sneller naar boven te doen gaan. Maar het zal nog altijd traag gaan. Eenmaal boven, kijk je naar de waterval. Achter de waterval is een clawshot target. Gebruik je Clawshot en je bent bij de kist. Je hebt nu de 50 rupees.

KAMER 5
Ga nu terug naar de kamer met de grote ronddraaiende trap (KAMER 5). Ga naar het eerste niveau en naar het westen. Spring daar naar het gele ding. De trap draait en er stroomt water van de trap naar de andere kamers. Ga nu naar KAMER 6.

KAMER 6 & het STUKJE HART
Het water in KAMER 6 is verhoogd. Het bruggetje in deze kamer ligt nu op een normale hoogte. Spring het water in en wandel via het bruggetje naar het stukje land in het zuiden van de kamer. Pas op! Er zullen veel vijanden verschijnen. Versla ze allemaal en ga dan op de verhoogde tegel staan. De poort zal openen. Gebruik nu je Clawshot en schiet jezelf naar de targets naast de kist. Je zult sneller zijn dan dat de poort dicht gaat. In de kist zit een STUKJE HART. Om te ontsnappen, want de poort is gesloten, clawshot je naar de target in het plafond.

Ga nu terug naar KAMER 5.

KAMER 5
Spring in het water en zwem naar het eilandje in het midden. In het zuiden vind je de poort die je naar de baas brengt. Dit is KAMER 19.

KAMER 19
Spring het gat in of doe je Iron Boots aan om je naar de bodem te laten zakken. Je moet vechten tegen de baas MORPHEEL...

MORPHEEL
Hoe moet je deze baas nu verslaan?

Clawshot zijn oog uit het tentakel, Z-target en sla er dan op. Na een paar keer dit gedaan te hebben, wordt de vijand een gigantische waterslang.

Zwem rond en gebruik je clawshot om het oog op zijn rug te pakken te krijgen. Pas op dat je niet opgezogen wordt door de vijand. Sla tot finish verschijnt. Als FINISH verschijnt moet je zo snel mogelijk op A drukken. Anders moet je herbeginnen. Als je op A gedrukt hebt, is de vijand verslaan.

Het water zakt weg en een cutscene begint. Je hebt de 3e Fused Shadow. Midna vertelt over Zant. Neem de Heart Container en Midna warpt je naar buiten.



Reclame