Zelda Skyward Sword [website]
 










WALKTHROUGH : DEEL 15 : SNOWPEAK RUINS


OVERZICHT KAMERS
Kamer 01 : De inganskamer
Kamer 02 : De kamer ten noorden van kamer 1 (yeti vrouw)
Kamer 03 : De kamer ten westen van kamer 2 (yeti)
Kamer 04 : De kamer ten noorden van kamer 3 (blokkenspel)
Kamer 05 : De kamer ten oosten van kamer 4 (smalle kamer)
Kamer 06 : De grote centrale buitenkamer
Kamer 07 : De kamer ten noorden van kamer 5
Kamer 08 : De kamer ten westen van kamer 7
Kamer 09 : De kamer ten zuiden van kamer 8 (Ordon Pumpkin)
Kamer 10 : De kamer ten noord-oosten van kamer 6 (kanon)
Kamer 11 : De kamer ten zuiden van kamer 10 (Compass)
Kamer 12 : De kamer ten oosten van kamer 6 (smalle kamer + kanonsteen)
Kamer 13 : De kamer ten noorden van kamer 6 (Ball & Chain)
Kamer 14 : De kamer na kamer 13 (Ordon Goat Cheese)
Kamer 15 : De kamer ten oosten van kamer 2 (2 ijsmannen + kanon)
Kamer 16 : De kamer ten noorden van kamer 16 (vierkante luster)
Kamer 17 : De kamer ten zuid-westen van kamer 15 (boven kamer 1 + stukje hart)
Kamer 18 : De kamer ten westen van kamer 17 (Poe)
Kamer 19 : De kamer ten noord-oosten van kamer 18 (kubussen wegduwen naar kamer 15)
Kamer 20 : De kamer onder kamer 15 (stukje hart)
Kamer 21 : De kamer boven aan de ladder van kamer 12 (lijkt op een kerk + Bedroom Key)
Kamer 22 : De kamer met de baas

KAMER 1
Je komt binnen in een kamer met links en rechts een grote trap. Recht voor je zie je een POE. Dood deze als wolf.

Word human en ga de deur in het noorden binnen. Je komt in KAMER 2.

KAMER 2 & de YETI VROUW
In deze kamer vind je de vrouw van de yeti. Ze vertelt je waar de het stuk van de Mirror of Twilight is.

Ze geeft je een kaart van het huis: (MAP OF THE MANSION).

Ga de kamer ten westen binnen. Je komt in KAMER 3.

KAMER 3 & SIMPLE SOUP
In deze kamer vind je de yeti al kokend. Neem je bottle en scoop in de pot. Simple soup! Deze soep vult 2 hartjes bij.

Ga hierna de kamer in het noorden in.

KAMER 4 & het BLOKKENSPEL 1
Je komt in een kamer met ijs in het midden. Op dit ijs zijn er blokken te vinden. Schuif de blokken zodat een blok op de knop komt te staan. Dan gaat de poort open. (Lukt de puzzel niet, klik dan hier).

Als spel gespeeld is, gaat een poort open in het oosten. Je komt in KAMER 5.

KAMER 5
In deze smalle kamer zit je op het eerste zicht vast. Word wolf en gebruik je senses. Bij de sneeuwplek kun je onder de muur door graven. Zo kom je in KAMER 6.

KAMER 6 & de SMALL KEY
Dit is de grote vierkante centrale kamer. Je bent in de buitenlucht.

Versla de sneeuwwolven. In het kistje dichtbij vind je een rode rupee (20 rupees).

In de sneeuw zul je een bruin vlekje zien. Graaf hier als wolf en je vindt een kist. In deze kist zit een SMALL KEY.

Zoek nu een poort aan de westelijke kant. Word human en ga er in en je komt in KAMER 5 uit (maar aan de achterkant van de grote ijsschots die je daarjuist zag).

KAMER 5
Ga over het ijs voorzichtig tussen de 2 vijanden en open de deur in het noorden. Je komt in KAMER 7.

KAMER 7
Dit is een kleine kamer met 3 bewegende ijsdingen. Versla ze alle 3 en een poort opent naar het westen. Ga KAMER 8 in.

KAMER 8
Je ziet een kist in een korte cutscene. Als je de poort binnen wil gaan in het zuiden, verschijnen 2 vijanden. Versla ze alle 2 en je kunt binnen in de kamer in het zuiden. Ga KAMER 9 binnen.

KAMER 9 & de ORDON PUMPKIN
In de kist die hier staat, zit de ORDON PUMPKIN. De vrouw van de yeti was blijkbaar gemist. Een pompoen is geen mirror of twilight.

Ga terug naar kamer 2, waar de vrouw van de yeti zit, en vraag de correcte locatie.

KAMER 2, KAMER 3 & GOOD SOUP
De vrouw van de yeti is verbaasd. Ze vraagt je de pompoen naar haar man te brengen die aan het koken is.

Ga via de westelijke deur KAMER 3 binnen en geef de pompoen aan de yeti. Om dit te doen, sta je dicht bij hem en praat je met hem door op A te drukken. De soep is verbeterd! Als je nu scoopt met je bottle krijg je good soup. Ze vult 4 hartjes bij.

Ga daarna terug naar de yeti vrouw. Ze zal je een nieuwe locatie geven.

Ga nu via de deur in het noorden van de kamer naar de grote buitenkamer (KAMER 6).

KAMER 6
Op deze plek vind je een kanon, maar deze heb je nog niet nodig.

Versla de ijswolven en ga naar de noord-oostelijke hoek. Daar is een uitsparing waar je in kan. Spring erin en ga door de deur in oostelijke richting. Je bent in KAMER 10.

KAMER 10 & het KANON
Als je net binnen komt, zie je een steen liggen. neem deze op en neem ze mee.

Volg het ijspad tot je op het einde een kanon tegenkomt. Draai het kanon naar het zuiden en druk op A om de steen er in te steken. Neem daarna een bom en steek ze er ook in. De steen wordt gelanceerd en het ijs voor je is weg.

Ga naar het zuiden de deur in. Je komt in KAMER 11.

Interessante link

KAMER 11 & het COMPASS
KAMER 11 ziet er wat raar uit. Pas op dat je niet naar beneden valt.

Ga via de linkse kant van de kamer. Ga niet helemaal tot het einde, of je glijdt naar beneden. Als je nu in de hoek staat, draai je je naar rechts en spring je via de uitstekende balken naar de grote kist. In de kist zit het COMPASS. Een tip: gebruik je boomerang om de vijanden te verslaan.

Ga nu via de clawshot target bij de ingangsdeur terug naar buiten. Keer terug naar KAMER 6 (de buitenkamer).

KAMER 6 & de SMALL KEY 2
Op je minimap zie je nu kisten aangeduid staan. Gebruik je wolf en zijn senses en graaf tot je de kisten vindt. In de oostelijke kist zit een SMALL KEY. Ga de deur binnen in het oosten en je komt in KAMER 12.

KAMER 12 & de KANONSTEEN
Onmiddellijk links van de ingang zie je een hendel. Gebruik deze door op A te drukken als je er voor staat. Neem dan een steen en leg deze in de hendel. Ga naar buiten naar KAMER 6. Daar zie je dezelfde hendel. Druk op A en je krijgt de steen door de muur geleverd.

KAMER 6 & het KANON
Ga naar het kanon in het midden van de kamer en richt deze naar het zuiden. Steek de steen er in en daarna een bom. Een glazen muur wordt kapot geschoten en je kunt bij een kist komen. Er zitten 5 bommen in.

Herhaal dezelfde procedure maar schiet nu de ijsblazende ijsman (in het noorden) kapot met de steen in het kanon. Als hij kapot is, komt een ingang vrij naar de volgende kamer. We zitten ten noorden van KAMER 6. Dit is KAMER 13.

KAMER 13 & de BALL AND CHAIN
Recht voor je staat een beeld. Als je naar de volgende kamer wil gaan, wordt de poort gesloten.

Je moet vechten tegen een standbeeld met een ketting met een bal aan. Dit is DARKHAMMER. Hoe verslaan we deze kleine baas?

Redelijk simpel eigenlijk. Wachten tot je bij zijn rug staat, en dan slaan op zijn staartje. Na een paar keer is hij verslaan.

Je krijgt de BALL AND CHAIN.

Ga nu de volgende kamer binnen. Dit is KAMER 14.

KAMER 14 & de ORDON GOAT CHEESE
Op deze plaats zou de Mirror of Twilight moeten liggen volgens de yeti vrouw. Maar voor je zie je enkel ijs! Gebruik je Ball & Chain om het ijs weg te doen. Je kunt nu een kist zien. Er zit ORDON GOAT CHEESE in. Geen mirror dus! De yeti vrouw was fout, wat een verrassing !

Ga terug naar de yeti vrouw om de correcte locatie te vragen, maar ga eerst naar de ingangskamer (KAMER 1).

KAMER 1, de RUPEES & de POE
Ga in KAMER 1 naar de poort waardoor je uit SNOWPEAK het huis van de yeti binnenkomt. Er staan harnassen links en rechts. Met je Ball & Chain breek je de harnassen af die er staan. Kijk op de minimap om de kistjes te zien staan. Er zijn in totaal 2 kisten. Een gele en een rode rupee kun je bemachtigen. 30 rupees in totaal dus.

In een ander harnas zit er een POE verborgen. Het zit in het middelste harnas aan de westkant.

Hierna ga je naar de yeti vrouw in KAMER 2.

KAMER 2, KAMER 3 & SUPERB SOUP
Doe zoals de vorige keer. Ga dus met de yeti vrouw spreken en breng de kaas naar de yeti. Als je met de yeti praat, zal hij de kaas in de soep doen. De soep is nu Superb soup geworden. De soep vult 8 hartjes bij.

Daarna ga je naar de yeti vrouw terug. Ze geeft een nieuwe locatie op.

Ga de kamer ten oosten van de kamer met yeti vrouw in. Dit is KAMER 15.

KAMER 15 & de IJSMANNEN
Ga de linker kamer in. Dit is KAMER 12. De kamer waar je daarjuist een steen kon vinden om de ijsman kapot te schieten. Ga KAMER 12 binnen en duw de kubus vooruit. Breng op dezelfde manier als daarjuist een steen in KAMER 15.

Breek nu je het ijs dat je recht voor je vindt. Dit doe je met de ball & Chain. Wandel het draaiende pad op tot helemaal boven. Op dit pad zullen 2 ijsmannen ijs blazen. Volg het pad tot je links van je een gat in de tralies ziet. Vernietig de ijsmannen dan met je Ball & Chain. Er zijn er 2, dus dood je er eerst 2. Ga dan opnieuw naar beneden en breng de steen helemaal naar boven via dit pad.

Met het kanon kan je voorlopig niks doen. Laat de steen liggen bij het kanon en ga de kamer in het noorden in. Dit is KAMER 16.

KAMER 16 & de SMALL KEY
Je bent boven KAMER 11 waar je het COMPASS vond.

Dood de vijand en breek het ijs af met je Ball & Chain. Er zit een clawshot targt onder. Ga nu recht voor de vierkante luster staan die in het midden van de kamer hangt. Gebruik je Ball & Chain om deze in beweging te krijgen. Ze begint te slingeren. Spring er op en spring er aan de andere kant van de kamer af. Je staat voor een kist. Er zit een SMALL KEY in.

Gebruik je clawshot om je terug naar het begin van de kamer te brengen. Ga naar KAMER 15.

KAMER 15 & de SMALL KEY
In deze kamer is er in het zuid-westen een poort met een slot op. Open deze poort en ga KAMER 17 binnen.

KAMER 17 & het STUKJE HART
Dit is de bovenverdieping van de ingangskamer. gebruik je Ball & Chain om het ijs weg te doen. Er komt een clawshot target vrij. Moest je nu naar beneden vallen, of ooit via de beneden verdieping naar boven willen. Gebruik dan deze clawshot target. Wandel de trap op in het oosten van kamer 1 en dan kun je aan de clawshot target.

Ga op dezelfde manier als de vorige keer over de luster voor je. Net erachter staat een vijand. Deze kun je doden met je Ball & Chain. Deze heb je toch in je handen nu.

Als je nu echter op de luster blijft en je een kwart draait naar het midden van de kamer, zul je nog 2 lusters zien hangen. Breng ze op dezelfde manier in beweging en spring zo naar de kist die na deze 2 lusters staat. In deze kist zit een STUKJE HART.

Ga daarna terug naar de eerste luster en ga de deur in die achter de vijand was. Je komt in de kamer ten westen van deze kamer. Dit is KAMER 18.

KAMER 18 & de POE
Dood al de vijanden.

Ga daarna naar het westen van de kamer. Breek het ijs met je Ball & Chain. Er zit een POE achter. Dood deze met je wolf.

Ga nu de poort in het noorden in naar KAMER 4.

KAMER 4 & het BLOKKENSPEL 2
Dit is de kamer waar je het blokkenspel 1 moest spelen.

Duw de kubus in het westen van de kamer vooruit. Er is een trap gevormd. Nu kun je van boven naar beneden lopen in deze kamer.

Ga naar beneden en gebruik je ball & chain. Breek de ijskubus. Er is nu een 3e kubus in het spel. Breek ook het ijs rond de middelste knop. Schuif nu de blokken zodat er een blok op de middelste knop komt. (Lukt de puzzel niet, klik dan hier).

Nadat de puzzel opgelost is, ga je de deur in het oosten binnen. Je komt op de bovenverdieping van KAMER 6 uit.

KAMER 6 & de CLAWSHOT
Dood de vijandens en loop dan op de muur naar het noorden. Er is recht voor je een stuk uit de muur. Je ziet een clawshot target in de volgende kamer. Gebruik je clawshot en schiet jezelf de volgende kamer in.

Ga onmiddellijk de westelijke deur in naar de volgende kamer. Je komt in KAMER 9.

KAMER 9 & de SMALL KEY
Je komt op de bovenverdieping van de kamer waar je de pompoen vond (KAMER 9). Breek rechts van je de ijsblok af met je Ball & Chain. Er zit een clawshot target in.

Ga via de lusters naar de overkant van de kamer. Je vindt er een kist met een SMALL KEY.

Ga naar het zuiden (via KAMER 4 met het blokkenspel) en blijf op de bovenste verdieping. Ga KAMER 18 binnen (waar je de Poe vond).

KAMER 18 & de SMALL KEY
Gebruik in de sleutel op de poort in het noord-oosten. Je komt in KAMER 19.

KAMER 19 & de KUBUSSEN
Hier zitten verschillende ijsblazende ijsmannen. Dood ze met je Ball & Chain.

Ga daarna naar het oosten. Je zult 2 blokken zien zitten in de muur. Gebruik je Ball & Chain om deze weg te doen. Er is nu een verbinding zichtbaar geworden naar KAMER 15. Daarjuist heb je een steen boven gelegd in KAMER 15. Het is tijd om deze naar KAMER 19 te schieten. Dit doe je op dezelfde wijze als altijd. Ga naar KAMER 15.

Interessante link

KAMER 15 & het KANON
Ga naar het kanon in KAMER 15. Draai het kanon naar het gat in de muur waardoor KAMER 19 zichtbaar is. Schiet de steen die je naar boven gedragen hebt in KAMER 15 naar KAMER 19.

Ga nog even naar het zuidelijke deel van de kamer en draai je naar de deur in het westen. Op de muur achter je zul je een clawshot target zien. Hier moet je met je ball & chain op de grond slaan. Je valt door de grond. Je bent in een kamer onder kamer 15 gevallen. Dit is KAMER 20.

KAMER 20 & het STUKJE HART
Je bent in een kamertje met een kist. In deze kist zit een STUKJE HART.

Clawshot je terug naar boven naar KAMER 15.

KAMER 19 & de KANONSTEEN
Als je de steen in KAMER 19 geschoten hebt, leg je deze in de hendel in het noorden van de kamer. Ga daarna naar KAMER 6 door de deur.

KAMER 6, KAMER 12 & het KANON
Druk op de hendel om de steen te krijgen en ga naar het kanon met deze steen. Draai het kanon naar het noord-oosten (naar de grote ijsman) en schiet de steen af.

Spring naar beneden en ga KAMER 12 binnen in het oosten. Onmiddellijk links in KAMER 12 vind je een ladder. Nu kun je deze ladder op klimmen zonder dat de ijsman naar je blaast.

Als je boven komt kun je rechts een deur in. Dit is KAMER 21.

KAMER 21 & BEDROOM KEY
Dit is een kamer die op een kerk lijkt. In deze kamer moet je vechten tegen veel vijanden. Gebruik je Ball & Chain om dit rap te laten gaan. Ga door de deur en je vindt een kist met de BEDROOM KEY.

Ga terug naar KAMER 6 en je zult de vrouw van de yeti tegen komen. Volg haar naar boven. Uiteindleijk kom je aan de ingang van KAMER 22.

KAMER 22
Ga binnen in de slaapkamer van de yeti. Er zal een cutscene starten en je ziet het stuk Mirror of Twilight staan.

Maar o nee! De vrouw van de yeti wordt bezeten door het kwade. Ze verandert in een enorme vijand. BLIZETTA...

Interessante link

BLIZETTA
Hoe moet je deze vijand verslaan?

Om te beginnen moet je met de Ball & Chain het ijs wegdoen. Is de vijand verslagen? nee!

De yeti vrouw verschijnt op een groot blok ijs. Ze laat blokjes ijs naar beneden vallen. Ontwijk de vallende ijsblokken. Daarna probeer je het grote blok ijs te raken met je Ball & Chain. Na een paar keren is de vijand al verslaan.

Een cutscene start. Je hebt het 2e stuk Mirror of Twilight. Er zijn er nog 2 te gaan.

De yeti komt nog naar boven gelopen om zijn vrouw te verzorgen en een hartje verschijnt. Neem de Heart Container en Midna warpt je naar buiten.



Reclame