Zelda Skyward Sword [website]
 










WALKTHROUGH : DEEL 22 : HYRULE CASTLE


ZANT & GANON
Midna vertelt in een cutscene dat Ganon Zant gebruikte om terug te keren naar de lichtwereld. Nu is het duidelijk wie of wat er HYRULE CASTLE in zijn bezit heeft. Ganon zit in HYRULE CASTLE...

Verlaat de PALACE OF TWILIGHT in het noorden.

Je komt in GERUDO DESERT (MIRROR CHAMBER) uit. Warp jezelf naar CASTLE TOWN.

CASTLE TOWN & MIDNA
Ga in CASTLE TOWN via het noorden naar HYRULE CASTLE.

Er zal een cutscene starten over Midna. Midna wordt een gigantische spin en breek hetgene CASTLE TOWN omsloten hield. Nu kun je binnen in HYRULE CASTLE!

Ga naar de poort en duw ze open, ga HYRULE CASTLE binnen.

Interessante link

HYRULE CASTLE & de HIDDEN SKILL
Op de brug voor je zie de gouden wolf zitten die je de laatste Hidden Skill zal leren. Je leert de GREAT SPIN.

Ga daarna de brug over in noordelijke richting en duw de poort open. Je komt binnen in HYRULE CASTLE...

HYRULE CASTLE
HYRULE CASTLE is anders dan de andere tempels die al gespeeld zijn. Het speelt zich grotendeels buiten af en de kamers zijn telkens heel groot. De walkthrough zal echter op dezelfde wijze als alle andere tempel walkthroughs gemaakt worden.

OVERZICHT KAMERS
Kamer 01 : De ingangskamer
Kamer 02 : De kamer ten oosten van kamer 1 (Small Key)
Kamer 03 : De kamer ten westen van kamer 1 (Dungeon Map)
Kamer 04 : De kamer na kamer 3 (graven als wolf + Small Key)
Kamer 05 : De kamer ten noorden van kamer 1 (Compass)
Kamer 06 : De kamer ten noorden van kamer 5 (Trap met boomerang
Kamer 07 : De kamer ten oosten van kamer 6 (schilderijen)
Kamer 08 : De kamer na kamer 7 (2 Ridders)
Kamer 09 : De buitenkamer op de muren (Small Key + Big Key)
Kamer 10 : De kamer ten oosten van westen 6 (schilderijen)
Kamer 11 : De kamer na kamer 10 (2 Dinos)
Kamer 12 : De kamer ten noorden van kamer 9 (kapotte trap)
Kamer 13 : De kamer met de kisten voor de baas
Kamer 14 : De kamer met de baas

KAMER 1
Als je in oostelijke richting gaat, verschijnt er een kleine arena waarin je moet vechten. Gebruik je pas geleerde Great Spin om de vijanden snel te verslaan.

Als je in westelijke richting gaat, moet je identiek hetzelfde doen. Nu zijn alle vijanden hier verslagen.

Ga nu in het oosten KAMER 2 binnen.

KAMER 2 & de SMALL KEY
Als je de kamer binnen gaat, start een cutscene. Je moet in een arena tegen een grote groep vijanden vechten. Doe een paar Great Spins om ze te verslaan. Probeer zoveel mogelijk hartjes te nemen om constant al je hartjes gevuld te hebben. Zo kun je Great Spins doen en gaat alles wat makkelijker.

Nadat je de vijanden verslaan hebt, ga je door het gangetje in het oosten en ga je naar de gesloten poort. Trek aan de ketting die je in de buurt vindt en de poort gaat open. Ga door deze poort. Je moet opnieuw vechten in een kleine arena. Vecht tegen het grote monster en zorg dat hij je niet raakt (je verliest 3 hartjes). Als je hem genoeg raakt, krijg je van hem een SMALL KEY. Daarna vertrekt de vijand op een everzwijn.

Helemaal in het noord-westen vind je nog een kist met een rode rupee in.

Keer je daarna om en kijk in zuidelijke richting. Bij een paar bomen zie je een vlammetje in de muur. Ga bij het vlammetje een trap op. Boven op de muur kun je naar beneden kijken naar een ander verhoogje. Spring op dit verhoog en je vindt een kist met een rode rupee in.

Ga daarna naar KAMER 1 terug en neem van daar de poort naar het westen naar KAMER 3.

KAMER 3 & de DUNGEON MAP
In deze kamer zit het vol met vijanden en staan er overal houten schotten. Dood al de vijanden die je ziet en ga daarna via het midden van de kamer verder. Er is maar 1 pad dat je kunt volgen. Als je het volgt, kom je bij een kamertje uit waar er een everzwijn staat. Spring er op en rij.

Ga langs de westkant van de kamer en rij al de houten schotten kapot en dood al de vijanden. Rij verder tot je in het noorden uitkomt voor een gesloten poort.

Voor de poort zul je op de grond een patroon zien in een triforce (de groene lijn). Ga tussen de pijlers staan met de molentjes op en gebruik je boomerang en laat de molentjes, in 1 beweging, volgens het profiel dat je op de grond ziet draaien. Een poort zal open gaan. In de kist achter de poort zit de DUNGEON MAP.

Zoek daarna bij de pijlers aan de noord muur. Verander in wolf en gebruik je senses om de graafplek te vinden. Graaf jezelf naar KAMER 4.

KAMER 4 & de SMALL KEY
Dood alle vijanden in de kamer en ga daarna naar het westelijke deel van de kamer. daar zul je tegen de zuidmuur, dichtbij een gesloten poort, 2 zerken zien staan. Een ervan kun je lezen met de A knop. Er staat The cursed swordsman sleep before the sacred tree.

Draai je om en word wolf. Ga naar de boom waar je met je senses soldaten ziet staan. Word bij de boom terug human en leg een bom op de steen in de grond. Er komt nu een knop zichtbaar in de grond. Ga op de knop staan en een poort zal open gaan. Ga het kamertje binnen en open de kist, er zit een oranje rupee in. In de andere kistjes vind je nog andere rupees.

Schep nu olie in je lantaarn en steek met je lantaarn de toorts aan. Het stopt met regenen. Loop nu zo snel je kan naar het oosten van de kamer. Daar vind je bij een poort nog 2 toortsen. Steek ook deze 2 aan voor het opnieuw begint te regenen. Als de 2 toortsen branden, zal de poort open gaan.

Gebruik je Dominion Rod en sleep de beelden helemaal naar het zuiden van de kamer. Daar zul je 2 putjes in de grond zien. Plaats de beelden daarin. Naast de beelden kun je een trapje vinden. Klim op het trapje en spring via de 2 beelden naar de volgende kamer. Trek aan de ketting voor de poort en open de kist. Er zit een SMALL KEY in. Spring naar beneden en graaf je als wolf terug naar KAMER 3 via het gat dat je in het zuiden vind. In KAMER 3 gebruik je wederom een everzwijn om alles omver te lopen. Keer uit KAMER 3 terug naar KAMER 1.

KAMER 1
Ga in KAMER 1 naar het midden van de kamer en neem de noordelijke poort naar KAMER 5.

Interessante link

KAMER 5 & het COMPASS
Ga de kamer binnen en je moet opnieuw in een arena vechten. Gebruik opnieuw je Great Spin om dit snel te laten gaan.

Als alle vijanden dood zijn, ga je naar het noord-westen van de kamer. Ga op het trapje staan en gebruik je clawshot. Schiet jezelf naar de luster boven je en je komt bij een kist uit. In deze kist zit het COMPASS.

Kijk naar het oosten en je zult een luster zien. Schiet je er naartoe en vanaf die luster naar de luster voor de poort in het noorden. Laat je vallen en ga de poort in naar KAMER 6.

KAMER 6
Je komt binnen en je moet vechten tegen een enorme ridder. Benader hem langs achter en sla op hem zodat hij zijn pantser verliest. Als zijn pantser weg is, doe je een Back Slice. De ridder verliest zijn evenwicht en je kunt hem een paar keer raken. Doe dit tot hij dood is.

Steek nu met je lantaarn de 2 toortsen in het westen van de kamer aan. Ga nu op de trap staan die net uit de grond geschoven is. Neem je boomerang en doof de vlam in het oosten van de kamer. Spring snel vooruit de diepte in en als je boomerang de vlam dooft, zul je naar boven gaan.

Je komt bij een kist uit met een paarse rupee in. Ga nu naar het oosten de volgende kamer in. Dit is KAMER 7.

KAMER 7 & de SCHILDERIJEN
Versla de vijanden in deze kamer. Daarna kun je met je pijl en boog de schilderijen van de muur schieten. Mik op het touwtje waarmee het schilderij is opgehangen. Er zitten telkens kristallen onder die je kan raken met je pijl en boog.

Als je op het kristal schiet dat onder het verste en het dichtste schilderij zit, vallen er potion wormen uit de lucht. Als je op het kristal onder het middelste schilderij schiet, gaat de poort naar de volgende kamer open.

Ga naar KAMER 8.

KAMER 8 & de 2 RIDDERS
Je moet tegen 2 gepantserde ridders vechten. Het is moeilijk, maar hier zijn wat tips. Probeer eerst 1 van de 2 volledig te doden. Gebruik je schild goed. Doek Helm Splitters. Val aan net nadat ze je proberen te raken. Als het pantser af is, doe je Back Slice om de ridder uit evenwicht te brengen.

Als ze alle 2 verslaan zijn, kun je de poort nemen naar het zuid-oosten. Deze brengt je opnieuw in de buitenlucht. Dit is KAMER 9.

KAMER 9, SMALL KEY & BIG KEY
Je komt de kamer in en je gaat naar het zuid-oosten, er start een cutscene. Je ziet hoe je vrienden uit HYRULE je helpen om de vijanden te verslaan. Ga nu vooruit verder naar de kist en open ze. Je hebt de BIG KEY.

Ga nu helemaal naar het meest zuid-westelijke punt. Je moet er vechten tegen een vogel met een schild. Als je hem verslaan hebt, kun je bij een kist komen waar een SMALL KEY inzit. Ga daarna terug naar KAMER 8 en ga nu via de poort naar KAMER 5.

KAMER 5
Je komt opnieuw in KAMER 5 uit. In de kist die je vindt, zit een paarse rupee.

Als je aan de andere kant op de knop gaat staan tussen de 2 toortsen, verschijnt er een kist ergens anders.

Als je nu naar het zuid-oosten kijkt, zul je een luster zien hangen waar je naartoe kan schieten. Je moet wel goed mikken. Van aan die luster kom je op een platform uit. Ga op de knop tussen de 2 toortsen staan en er zal een luster naar beneden zakken.

Spring nu naar beneden en ga naar de noord-oostelijke hoek. Schiet jezelf naar een luster en daarna naar de luster die boven de kist hangt. In de kist zit een zilveren rupee die 200 rupees waard is.

Ga daarna terug naar KAMER 6.

KAMER 6
Ga in KAMER 6 nu naar de westelijke kant, deze brengt je in KAMER 10.

KAMER 10 & de LANTAARN
Ga in deze kamer naar de plek waar de 4 toortsen staan. Op de muur zul je een schilderij zien hangen. Schiet dit van de muur met je pijl en boog en een patroon zal zichtbaar worden. Steek in deze volgorde de toortsen aan met je lantaarn. Begin bij de toorts rechts van het schilderij en volg zo het patroon.

Als je het patroon correct doet, zal de poort open gaan en kun je naar KAMER 11 gaan.

KAMER 11 & de 2 DINOS
In deze kamer moet je vechten tegen 2 gepantserde dinos. Als ze verslagen zijn ga je via de poort naar KAMER 9.

Interessante link

KAMER 9
Ga in KAMER 9 het verhoog op zodat je de noordelijke poort kan openen met je sleutel naar KAMER 12.

KAMER 12
Word wolf in deze kamer en gebruik je senses. Je zult mannetjes zien staan op de blokken. Ze wijzen je telkens de weg. Volg de richting van hun hand en spring op de stenen waar ze naar wijzen. Zoniet, zul je naar beneden vallen.

Na het laatste mannetje gevolgd te hebben, ga je de trap op naar boven. Spring met je wolf de kapotte trap helemaal naar boven op en je zult boven moeten vechten. Word human en versla de vijanden.

Ga nu verder en je komt voor een trap die volledig kapot is. Je kunt er niet over. Gebruik je clawshot om je via de roosters in de muur (waar de vlammetjes achter staan) naar boven te clawshotten. Schiet je van rooster naar rooster, tot je helemaal boven bent.

Eens je boven bent moet je wederom vechten in een kleine arena. Als je de vijanden verslaan hebt, gebruik je je spinner om over de kapotte trap te komen. Spring van de ene kant naar de andere kant tot je boven bent.

Helemaal boven moet je vechten tegen een gepantserde ridder. Gebruik dezelfde tips als voordien gegeven.

Ga nu de deur in het westen in met je sleutel. Dit is KAMER 13.

KAMER 13
In al de kisten in deze kamer vind je een gigantische hoeveelheid rupees, bommen, pijlen ...

In de potten in de kamer kun je een Fairy vinden. Steek deze in een bottle.

Nu ben je voorbereid op het gevecht met GANON.

Ga de kamer uit en ga naar de zuidelijke kamer. Ga KAMER 14 binnen met je Big Key.

KAMER 14
Je gaat de kamer binnen en een cutscene start. Ga vooruit en draai je om en ga de grote trap op. Je komt binnen in een enorme kamer en een cutscene start. Je ziet Ganondorf en Prinses Zelda zitten. Prinses Zelda wordt bezeten door Ganondorf. Je moet vechten tegen ZELDA...

ZELDA
Hoe moeten we de bezeten Zelda nu verslaan?

Ontwijk de Zelda die komt aangevlogen elke keer. Let er ook op dat je niet blijft staan in de oplichtende grond.

Als Zelda een vuurbol naar je stuurt, sla je die met je zwaard terug. De bol komt nog 1 maal terug en je doet hetzelfde. Je moet Zelda zo 3 keer raken om haar te verslaan.

Nadat je dit gedaan hebt, verschijnt Midna. Midna verdrijft de kwade krachten uit Zelda.

Maar het kwade is nog niet verslaan. Een nieuw monster verschijnt. Het is GANON...

GANON in HYRULE CASTLE
Hoe moet je Ganon nu verslaan?

Hij zal uit het niets verschijnen. Als het rode gat blauw wordt, komt Ganon uit het gat gestormd. Mik op het wit ding op kop met je pijl & boog. Als je hem raak, moet je hem zo snel mogelijk slaan.

Daarna valt Ganon af en toe van plafon.Doe nu hetzelfde als daarjuist.

Daarna loopt ganon rond en verdwijnt hij in het niks en komt hij af en toe weer uit het niks (rood->blauw). Je kunt hem niet meer raken nu. Je moet wolf worden.

Ganon zal opnieuw uit het blauwe gat stormen. Druk op A als hij voor je staat en blijf drukken om hem tegen te houden. beweeg je pookje naar 1 kant. Hij valt om en val hem aan op zijn buik. Je moet hem 2 keer aanvallen als wolf. Ganon is verslaan !

GANON in HYRULE FIELD
Prinses Zelda komt terug in haar normale gedaante! Ze bedankt Midna .

Ganon is niet verslaan. Ganon komt terug levend... en Midna verandert. Midna vecht met Ganon.

Je wordt naar HYRULE FIELD gewarpt en Ganon toont de helm van Midna, zonder midna. Ganon komt op een paard aangereden. Prinses Zelda speelt met het licht en gaat met haar lichtpijlen Ganon proberen te raken.

Je moet met Epona rijden en op hem mikken. Zelda zal hem raken met de pijlen. Rij achter hem en ontwijk de spookpaarden. Kom dicht genoeg en Z-target. Als je dicht genoeg bent, zal Zelda een pijl schietn. Daarna moet je al rijdend op hem slaan. Doe dit 3 keer en Ganon komt van zijn paard en je moet hem bevechten in een arena.

GANONDORF
Hoe moet je Ganondorf verslaan? Dans rond hem en doe Back Slice net na of voor als hij slaat. Je zult hem raken. Na heel wat raken moet je op A (finish) drukken. Anders moet je helemaal herbeginnen.

Er start een cutscene. De triforce dooft in zijn hand. Hij sterft. Ganon is eindelijk dood.



Reclame