Zelda Skyward Sword [website]
 










WALKTHROUGH : DEEL 3 : DE FOREST TEMPLE


OVERZICHT KAMERS
Kamer  01 : De ingangskamer met het aapje
Kamer  02 : De kamer na kamer 1 (dungeon map)
Kamer  03 : De gigantische kamer met de grote hangbrug
Kamer  04 : De kamer ten westen van kamer 2 (met OoccoO)
Kamer  05 : De kamer met de 4 uitgangen
Kamer  06 : De kamer met het 2e aapje
Kamer  07 : De kamer ten oosten van kamer 2 (met de 2 vleesetende planten)
Kamer  08 : De kamer ten oosten van kamer 7 (met het 3e aapje en de springende tegels)
Kamer  09 : De kamer ten zuiden van kamer 7 (met het 4e aapje)
Kamer  10 : De kamer waar je de boomerang krijgt
Kamer  11 : De kamer ten oosten van kamer 5 (met het 6e aapje)
Kamer  12 : De kamer ten noorden van kamer 5
Kamer  13 : De kamer ten oosten van kamer 12 (met het 7e aapje)
Kamer  14 : De kamer ten westen van kamer 5 (met het 8e aapje)
Kamer  15 : De kamer met de baas

KAMER 1
(TIP: In deze dungeon staan totempalen, je kunt hier tegenaan rollen en de items die bovenop de palen staan, zullen ervan af vallen. Onthoud dit!). Als je juist binnenkomt, kijk je links voor de eerste totempaal. Als je op de klimop klimt, kun je boven een kist met een gouden rupee vinden.

Ga nu verder en pak je Slingshot en schiet naar de spinnen die op de klimop zitten. Na het doden van de vijanden hier, loop je naar de apenkooi en sla erop los. Dit zal de aap bevrijden. Klim nu naar boven via de klimop en ga de deur in het noorden van deze kamer in.

KAMER 2 & de DUNGEON MAP
Dit is een nogal grote kamer met 3 uitgangen: aan de noord, oost, en west kant. Ga rechtdoor tot je een grote spin tegenkomt. Je kan deze doden door aan te vallen op de achterkant van sping. Loop naar de spin en loop dan terug naar beneden zodat de spin je volgt. Loop dan snel terug naar de plek waar de spin zat en je kunt de spin langs achter aanvallen. Ga nu naar het platform waar de spin oorspronkelijk zat en je zult 4 toortsen zien staan. Steek deze alle 4 aan met je lantaarn. Een brug zal gevormd worden. Ga over het bruggetje en je vindt een kist met de DUNGEON MAP. De Kist in de lucht kun je nog niet bereiken nu. Ga nu door de poort in het noorden en je komt in KAMER 3.

KAMER 3 & de kapotte brug
Je komt in de immense kamer met de grote hangbrug. De aap in deze kamer zal de koorden van de brug doorsnijden met zijn Boomerang. Je goal is nu om alle apen te vinden in deze dungeon. Je hebt er nu 1, in totaal zijn er 4 apen. Ga nu terug naar KAMER 2 samen met het aapje.

KAMER 2 & de hulp van de aap
De aap die je al had bevrijd zal je helpen. Volg de aap naar het platform. Hij zal naar het koord springen en er aan blijven hangen. Loop van het platform richting de aap en je zal naar hem springen. Druk dan op het juiste moment op A om uiteindelijk aan de overkant te komen. Ga nu binnen in de westelijke poort van deze kamer. Je komt KAMER 4 binnen.

KAMER 4 & de sleutel uit KAMER 5
Als je in KAMER 4 bent, ga meteen naar rechts. Blokkeer de Explospider aanval met je schild. Nu zal hij terugstuiteren vlakbij een stenen muur. Als de Explospider ontploft blaast hij ook de muur op. Loop naar het gat waar eerst de muur zat en sla alles kapot wat er staat. Dit zal Ooccoo tevoorschijn halen, dit is een wezentje die je uit dungeons laat warpen. Dit zal nog van pas komen in toekomstige dungeons.

Ga nu verder naar de andere kant tot je een spinnenweb tegenkomt. Gebruik je lantaarn om het weg te doen. Je komt nu op een open plek met wat water. Volg het aapje tot je voor een grote spin staat. Je kan je slingshot gebruiken of er gewoon op slaan. De aap zal je nu naar een gesloten poort brengen. Je hebt een sleutel nodig. Ga nu naar de noordelijke uitgang en je komt in KAMER 3 uit, maar op een andere plek. Wacht op het juiste moment om over te steken. Ga dan door de poort en je komt in KAMER 5 uit. Open de kist en neem de sleutel. Nu keer je terug naar KAMER 4.

Open nu met je sleutel de poort die gesloten is. Je komt uit in KAMER 6.

KAMER 6 & het 2e AAPJE
In KAMER 6 staat een pilaar met een aap in een kooi. Als je onder de houten platformen kijkt, kun je een kistje vinden met een gouden rupee in. Eens je deze genomen hebt, rol je een paar keer tegen de pilaar aan en de aap in de kooi zal vrij komen. Met behulp van de 2 apen kun je via de touwen teruggaan naar KAMER 4. Ga nu verder terug naar KAMER 2.

KAMER 2 & de hulp van de 2 apen
Ga nu terug naar KAMER 2 en ga in oostenlijke richting. Met behulp van de apen kom je in KAMER 7.

KAMER 7 & de vleesetende planten
Je komt binnen en je ziet onmiddellijk 2 grote vleesetende planten. Ga de trap op en je ziet de eerste vleesetende plant voor je. Dan ga je naar links naar boven en je ziet een explospider staan die kan ontploffen. Sla de plant met je zwaard en neem de bom. Draai je nu om en loop het stukje pad op naast de trap waar je van komt. Nu zul je de vleesetende plant beneden zien. Smijt de bom er in en de plant is dood. Spring over het gat, ga verder, dood de vijanden en spring op de klimop.

Hier vind je nog een Explospider die kan ontploffen. Sla de plant en neem de bom. Ga nu vooruit en smijt de bom in het gat waar de 2e vleesetende plant zich bevindt. De plant gaat weg en je kan nu bij een kist komen. Ga naar beneden en neem het STUKJE HART.

Ga nu terug naar deze 2e Explospider. Neem de bom en spring van boven de klimop terug naar waar je uitkomt als je over de eerste vleesetende plant gesprongen bent. Smijt de bom tussen de 2 brandende lantaarns bij de grote rots in de muur. (Doe dit allemaal snel, anders ontploft de bom te vroeg). Een nieuwe kamer is zichtbaar geworden. Ga binnen in KAMER 8.

KAMER 8 & het 3e AAPJE
In KAMER 8 aangekomen, rol je tegen de 2 totempalen aan die bij de deur staan waar je binnen was gekomen. Dit zal een schatkist opleveren die een Small Key bevat en een blauwe rupee. Er zijn veel springende tegels. Het is makkelijker om in het water te springen en aan land te gaan op het einde van het pad. Pas op voor de tegels en steek met je lantaarn de 2 toortsen aan. Een grote spin zal komen, maar ondertussen weet je hoe je die moet vermoorden.

Nu kan je het 3e aapje bevrijden. In het kamertje waar de aap zat, vind je nog een gouden rupee in een pot. Keer nu terug naar KAMER 7. spring rechtdoor van de trap tot juist voor het pad, en spring dan in het water. Zo heb je geen last van de springende tegels.

KAMER 9 & het 4e AAPJE
Ga terug naar KAMER 7 en spring naar de klimop. Klim naar boven en ga binnen in KAMER 9.

Hier vind je een grote vijand. Rond de plant vind je verschillende Explospiders. Neem een bom en wacht tot de grote vijand je aanvalt, smijt dan een bom. Doe dit 3 maal en de vijand is dood. Daarna moet je nog 1 maal een bom in de vleesetende plant smijten, en je krijgt de Small Key.

Hiermee kun je de 4e aap bevrijden. Nu je de 4 apen hebt, ga je via KAMER 7 en via KAMER 2 terug naar KAMER 3. Daar was de hangbrug kapot.

KAMER 3 & de 4 apen
Nu je de 4 aapjes bevrijd hebt, zullen ze je over de kapotte brug helpen. Spring naar de eerste aap en druk telkens op het goede moment op A. Timing is cruciaal. Als je over bent, ga je KAMER 10 in.

Interessante link

KAMER 10 & de GALE BOOMERANG
Je komt in de kamer binnen en je moet vechten tegen een grote aap (Ook the Baboon) Hoe pak je dit aan? Je zal de aap van paal naar paal zien springen. Als hij stil staat en zijn boomerang smijt, rol je tegen de paal. Hij zal verstrooid zijn, en de boomerang tegen zichzelf krijgen. Hij valt van de totempaal. Nu sla je erop los, zoveel mogelijk keer slaan dus. Na een paar keer dit gedaan te hebben, zal de aap verslaan zijn en zal hij vluchten. Maar hij laat zijn boomerang achter. Je hebt de GALE BOOMERANG.

Nu moet je weg komen uit KAMER 10. Loop naar de poor en kijk erboven. Je zult een klein windmolentje zien. Gebruik je boomerang om het te activeren. Druk op B, laat B los en mik met de Remote. Als je op het molentje zit, lock je door op Z te duwen. Nu druk je B in houd je het ingedrukt. Je zal wind toevoegen aan je boomerang. Laat B los en het molentje zal geactiveerd worden. De poort zal open gaan en je zit opnieuw in KAMER 3.

KAMER 3 & het 5e AAPJE
Eens je in KAMER 3 bent, ga je naar het westen. De bruggetjes staan niet juist, maar geen paniek. Met behulp van je Boomerang kan je een wind genereren, zoals daarjuist beschreven. Als het bruggetje loodrecht staat, werp je de boomerang naar het windmolentje in het midden van het bruggetje. Het bruggetje zal draaien. Zorg ervoor dat de 2 bruggetjes na elkaar staan en je kunt over.

Je vindt hier een 5e aapje in een kooi. Gooi je boomerang naar het touw en de aap zal bevrijd zijn. Ga verder en doe nogmaals hetzelfde. Ga over de bruggetjes en je komt in de kamer uit waar de 2 vleesetende planten stonden (KAMER 7).

KAMER 8 & het stukje hart
Ga uit KAMER 7 in de kamer waar de springende tegels zaten. Nu je je boomerang hebt, kun je de tegels uit de grond smijten. Lock op de tegels en laat je boomerang dan los. De tegels zullen uit de grond komen. Sla nu met je zwaard op al deze tegels. Zo kun je de tegels vermoorden. Als je nu rustig kan rondlopen, zonder die lastige tegels, haal je boomerang uit en lock je op de toortsen die voor de grote houten trap staan. Als jr ze dooft met wind uit je boomerang, zal de trap wegzakken.

Ga naar de kist en open ze. Er zit een STUKJE HART in. In een van de potten op het verhoog aan de noordelijke kant vind je nog een rode rupee(20 rupees).

Ga via KAMER 7 terug naar KAMER 2.

KAMER 2 & het COMPASS
Je kunt nu boven het platform 3 potten en een kist zien hangen. Gebruik je boomerang om ze allemaal naar beneden te halen. In de kist zit het COMPASS. In de potten zitten rupees. Als je alles goed naar beneden hebt gehaald, zal een platform naar beneden zakken. Je zult een rots zien tevoorschijn komen. Neem de Explospider die er dichtbij zit en blaas de rots op. Je vindt een kist met 20 rupees.

Ga nu terug naar de westelijke kamer waar je OoccoO gevonden hebt (KAMER 4).

KAMER 4 & de BIG KEY
Je komt binnen in deze kamer en je begeeft je naar de plek waar er 4 windmolens staan. Je moet deze windmolens in de juiste volgorde laten draaien met behulp van je boomerang. Kijk op de grond om het patroon te zien. Je begin met de windmolen rechts dichtbij de gesloten poort met de kist achter. Dan ga je naar links, dan rechtsonder, en dan linksonder. Gebruik je boomerang en geef wind mee door op B te drukken. Eens je dit gedaan hebt, heb je de BIG KEY.

Als je nu met je gezicht naar de kist staat waar de sleutel in zat, spring je rechts in het water. Zwem wat vooruit en je zult een grotje vinden met een gouden rupee in.

Uit KAMER 4 neem je de uitgang die naar KAMER 3 leidt. Je gaat over het bruggetje en je komt in KAMER 5 (de kamer met de 4 uitgangen).

KAMER 5
Met behulp van je boomerang laat je het bruggetje draaien. Je loop op de brug. Eenmaal je op de brug bent, laat je het bruggetje nogmaals draaien, zodat je naar het oosten en westen kunt lopen. Je loopt eerst de oostelijke kamer in.Dit is KAMER 11

KAMER 11 & het 6e AAPJE
In deze kamer binnengekomen zul je eerst de grote spin moeten vermoorden, wil je rustig kunnen rondlopen. Eenmaal je dit gedaan hebt, zie je een gat in de grond en 2 spinnenwebben op de grond. Als je in het gat springt, zul je beneden een spin en een vleesetende bloem zien. Dood de spin en daarna de vleesetende bloem met de Explospider als je een rode rupee (20 rupees) wil. Via de klimop kun je terug naar boven klimmen. Nu moet je de spinnenwebben in de grond afbranden met je lantaarn. Daarna zijn er 2 extra gaten in de grond. Het ene gat brengt je in dezelfde put als daarjuist.

Het andere gat brengt je bij het 6e aapje. Sla de kooi kapot en je hebt het aapje bevrijd. Spring nu naar beneden en klim via de klimop terug helemaal naar boven. Ga uit de kamer en je komt opnieuw in KAMER 5. Je gaat op het bruggetje, en je laat het opnieuw draaien met behulp van je boomerang. Nu ga je vooruit de noordelijke kamer in.

KAMER 12
Als je in KAMER 12 komt, zie je recht voor je een grote leegte. Als je alle aapjes verzameld hebt, zullen ze je hierover helpen. Nu ga je naar rechts het eerste bruggetje op en je draait het met je boomerang. Ga naar het volgende bruggetje en doe hetzelfde. Je komt nu aan land en dood de vijand.

Op de klimop voor je zie je 2 spinnen; dood ze met je boomerang of slingshot. Klim op de klimop en ga naar rechts tot je op een platform kunt staan. Daar zie je nu een nieuw stuk klimop. Dood ook hier de spin op en klim naar boven. Wandel verder, dood de vijand en je kunt KAMER 13 binnen gaan.

KAMER 13, de laatste SMALL KEY & het 7e AAPJE
Je komt in deze kamer binnen en je doodt eerst de vijanden. Daarna ga je naar de linker kant van de kamer en je ziet er een Explospier op een eilandje zitten. Gebruik je boomerang om de bom je in je handen te krijgen (Gooi je boomerang naar de Explospider en je krijgt de bom). Ga daarna met deze bom in je handen naar de rechterkant en smijt ze naar de vleesetende plant. De plant gaat weg en je kunt via het eilandje naar de kist springen. Je hebt nu de laatste SMALL KEY.

Nu wil je de klimop op klimmen, maar er staat een steen voor. Met je boomerang een bom in je handen krijgen, dat lukt. Maar je kan de bom er niet naartoe werpen. De oplossing is simpel. Lock als eerste target op de Explospider en als 2e target op de rotsblok. De boomerang zal de bom naar de rotsblok brengen. De rots is weg en je kan op de klimop klimmen.

Sta nu boven aan de klimop en gebruik je boomerang om een bom in je handen te krijgen. Smijt de bom naar de grote rotsblok voor je. De rots gaat weg en het 7e aapje is bevrijd. Ga nu terug naar KAMER 12.

KAMER 14 & het laatste AAPJE
Via KAMER 12 (waar je weeral de bruggetjes goed moet zetten met je boomerang) ga je naar KAMER 5 (met de 4 uitgangen). In KAMER 5 zet je het bruggetje zodanig dat je naar de westelijke kamer kan. Gebruik hier je sleutel om het slot te openen en ga binnen in de kamer. Dit is KAMER 14.

Als je in de kamer bent, pas je op voor de springende tegels (of je kan ze ook doden) en ga je naar de rechterachterkant van het eerste deel van deze kamer. Daar zie je een tunnel die naar het 2e deel van deze kamer loopt.

Hier gekomen, dood je de spin en de vijanden op de klimop, en je klimt naar boven. Je loop naar de poort waar het 8e aapje achter zit. Door de 2 windmolentjes tegelijk te laten draaien, zal de poort open gaan. Gebruik je boomerang en lock de 2 targets na elkaar en laat de boomerang ze na elkaar draaien. Je hebt het laatste aapje bevrijd. In het naar buiten gaan zie je nog een kist met een rode rupee in.

KAMER 15
Ga nu via KAMER 5 naar KAMER 12. Je zult al de apen zien slingeren. (Daarvoor heb je dus al die apen verzameld). Wacht het juiste moment af om naar de apen te springen en laat ze weer op het juiste moment los. Nu kun je KAMER 15 binnen gaan en tegen de baas DIABABA vechten.

Interessante link

DIABABA
Diababa is een grote, vleesetende plant. De kleinere versie ken je uit de tempel. Maar Diababa is anders, hij heeft 2 koppen. Als een van de koppen beweegt, zullen ze aanvallen. Neem een bom door met je boomerang naar een Explodspider te werpen (ze staan op een platform in het water). Werp deze in de geopende mond van een van de koppen als ze aangevallen hebben. Je kan ook locken op de bom en locken op de kop om de bom rechtstreeks via je boomerang hem in de kop de brengen. Doe dit bij elke kop 1 maal en ze zijn dood...

Maar dan komen 2 kleine en 1 supergote kop tevoorschijn. Maar er zijn geen Explospiders meer? Geen probleem. Een aap komt aan het koord hangen met een bom in zijn hand. Je kan de bom nemen met je boomerang. Je lockt met je boomerang eerst op de aap en dan op de kleine koppen die naast de grote kop hangen. Als de 2 kleine koppen weg zijn, doe je dit nog eens bij de grote kop. Hij zal op de grond vallen. Sla met je zwaard op zijn oog in het midden van zijn kop. Sla erop los. De 2 kleine koppen zullen nog eens terugkomen en de grote kop zal giftige rook spuwen. Maar geen probleem. Herhaal het vorige en de baas is verslaan. Definitief nu.

Je zal de Fused Shadow terug bemachtigen. Ze hebben iets te maken met de Spirits Of Light. De details wil Midna je niet vertellen. Pak de Heart Container, en Midna warpt je naar buiten toe.



Reclame