Zelda Skyward Sword [website]
 










WALKTHROUGH : DEEL 6 : DE GORON MINES


OVERZICHT KAMERS
Kamer 01 : Ingangskamer
Kamer 02 : Kamer na kamer 1 (met de grote kranen)
Kamer 03 : Kamer ten oosten van kamer 2 (met de 3 krokodillen en de schuivende muur)
Kamer 04 : De kamer na kamer 3 (met de grote magneet)
Kamer 05 : De kamer na kamer 4 (Dungeon Map en de 1e Key Shard)
Kamer 06 : De kamer ten noorden van kamer 2 (met de springende spinnen)
Kamer 07 : De kamer ten noorden van kamer 6 (met de 2 draaiende beelden)
Kamer 08 : De kamer ten noorden van kamer 7 (de grote buitenkamer)
Kamer 09 : De kamer ten westen van kamer 8 (met het ronddraaiende magneet platform)
Kamer 10 : De kamer ten westen van kamer 9 (2e Key Shard)
Kamer 11 : De kamer ten zuiden van kamer 9 (grote cirkelvormige kamer met de kleine baas)
Kamer 12 : De kamer ten zuiden van kamer 11 (Heros Bow)
Kamer 13 : De kamer ten zuiden van kamer 12 (Stervormige kamer & compass)
Kamer 14 : De kamer ten westen van kamer 13 (3e Key Shard)
Kamer 15 : De kamer ten zuiden van kamer 13
Kamer 16 : De kamer ten oosten van kamer 8 (De laatste kamer voor de baas)
Kamer 17 : De kamer met de baas

KAMER 1
Ga vooruit en volg het paadje tot je voor de lava staat. Spring van pijler naar pijler de lava over. Wacht op het juiste moment, zodat je niet geraakt wordt door het vuur. Eens je over de lava bent, ga je het kamertje links in.

Je zult voor je houten planken zien. Sla ze kapot met je zwaard. Je gaat verder en je komt plots weer planken tegen. Sla ze opnieuw kapot. Maar je kunt niet door nu. Er is een grote vlam die de weg blokkeert. Keer wat terug en sta met je Iron Boot op de knop. Haast je nu voorbij de vlam. Op je linker kant zul je een beetje verder nog een knop zien, met een steen bij. De steen zal niet helpen. Je moet hetzelfde doen als daarjuist. Boots aan, erop staan, boots af. Haast je opnieuw voorbij de vlam nu. Je komt op een houten platform uit met aan je linker kant een ladder.

Draai je snel om en loop over het smalle houten bruggetje. Als je te laat was, geen probleem. Klim op de ladder die je net zag. Je kunt weer bij de knop uitkomen die de vlam kan wegdoen. Je moet dus snel zijn, want je moet dezelfde vlam 2 keer passeren op een verschillende plaats.

Je bent dus over het bruggetje gegaan en je springt naar het volgende platform. Je klimt nu op de ladder die je voor je ziet staan. Boven aan de ladder kun je rechtdoor. Daar vind je een kist met een rode rupee. Of je kunt boven aan de ladder staan en naar links draaien. Spring naar de pijler die je voor je in de lava ziet staan. Zo kom je aan de andere kant van de kamer uit.

Je kunt links of rechts gaan. Ga eerst naar rechts en sta met je boots op de knop. Doe je boots af en ga nu naar de andere kant. Spring je weg vooruit en draai het hoekje naar rechts om. Volg het pad en spring naar beneden. Je zult een gesloten poort voor je zien. Spring via de kisten die er staan naar het plateau dicht bij de poort. Doe je boots aan en het plateau zakt naar beneden. De poort is geopend. Ga binnen in de poort.

KAMER 2
Ga vooruit tot je op het cirkelvormige platform bent. Ga nu naar links en volg het pad naar beneden. Je zult een kist zien staan die door 3 vijanden bewaakt wordt. In de kist zit een SMALL KEY.

Ga nu terug naar het cirkelvormige platform en neem het rechtse pad. Volg het tot je bij de draaiende platformen komt. Wacht het juiste moment af en spring erop en zo naar het volgende vaste platform. Dit moet je 2 maal doen. Als je het platform volgt, kom je voor een gesloten poort uit. Open deze met je sleutel. Je komt in KAMER 3.

KAMER 3 & de 3 KROKODILLEN
Volg het pad tot je bij een grote vuurspugende krokodil komt. Door op zijn staart te slaan, kan je hem doden. Je vindt heel wat hartjes en rupees in de tonnen en kisten die bij de krokodil staan. Eens je deze verzameld hebt, ga je naar de pijlers ten noorden van de brug waar je van kwam.

Pas goed op voor de lava en spring dan 2 maal rechtdoor naar een pijler. De derde sprong moet je naar rechts springen. Dan kan je kiezen. Ofwel naar links (naar de krokodil) of naar rechts. Naar rechts is niks bijzonders te vinden. Dus we gaan naar links naar de krokodil. Versla ze op dezelfde manier als daarjuist (op de staart slaan dus).

Van op dit platform kun je een andere krokodil zien zitten. Spring er via de pijlers naartoe en dood ze. Aan de muur met de roosters in kun je een een ketting zien liggen. Trek aan deze ketting zodat de muur verschoven wordt. Ga nu terug naar de pijler waar je kon kiezen tussen naar links en naar rechts gaan. Ga nu naar de andere kant (dus niet naar de krokodil, maar de andere kant op). Maar je moet je haasten. De muur zakt traagjes terug. Als je de ketting in je handen hebt, trek je de muur naar het einde. Doe je botten aan zodat de muur niet terugzakt. Kijk dan door het rooster voor je naar de lavafonteinen. Als ze naar beneden gaan, laat de je ketting los, doe je je botten af en spring je snel zonder twijfelen naar de pijler. In de volgende sprongen moet je nooit twijfelen of er een lavafontein zal spuiten, want er zitten er nooit op die sprongen. Loop snel naar de schuivende muur en rol tussen het gaatje in naar de poort die naar de volgende kamer leidt.

KAMER 4 & de MAGNEET
Je komt binnen en je ziet een plas water voor je. Doe je Iron Boots aan en laat je naar de bodem zakken. Wandel op de bodem door de opening. Wandel nu verder naar de knop die je nu ziet. Sta op de knop en je zal naar boven gezogen worden. Hou je Iron Boots constant aan. Eenmaal je boven gezogen bent, plak je onderste boven aan een magneet vast. Wandel nu naar de bovenkant en doe je botten af. Je kan binnen in KAMER 5.

KAMER 5, de DUNGEON MAP & de EERSTE KEY SHARD
Ga binnen in de kamer. Links van het beeld vind je een kistje met een rode rupee. In de kist voor het beeld vind je de DUNGEON MAP.

Nu zal het mannetje in het midden je aanspreken. Het is Gor Amoto, een van de Goron Elders. Je krijgt 1 van de 3 Key Shards. Je moet ze alle 3 verzamelen om Darbus te kunnen bevrijden. Nu moet je nog de 2 andere Goron Elders vinden. Dan heb je de 3 stukken en is de key compleet.

Klim nu de ladder op rechts van het beeld. Als je het pad volgt zul je een bewegende pot zien. Het is een pot waar OoccoO in zit. Nu kun je warpen in en uit de tempel. Volg het pad verder tot je in KAMER 4 uitkomt, maar een verdieping hoger dan daarjuist.

KAMER 4 & de MAGNEETMUREN
Aan de linker- en rechterkant zie je opnieuw groene magneten. Doe je Iron Boots aan en wandel via deze muren naar de overkant. Je komt aan de deur die je naar KAMER 3 brengt, maar een verdieping hoger dan daarjuist.

KAMER 3 & het MAGNEETPLAFOND
Wandel naar de knop en sta erop met je Iron Boots. Je zult naar het plafond gezogen worden door de magneten. Wandel naar de meest noord-westelijke hoek van de kamer en je vindt er een kist met een STUKJE HART. Doe je botten af en je valt op de grond en je kunt het stukje nemen.

Doe opnieuw je botten aan en wandel via het aanloopstukje terug naar het plafond. Volg nu op je minimap het paadje naar de westelijke uitgang. Eens je boven 2 grote toortsen hangt, kun je je boots afdoen en kom je weer op de vloer terecht. Ga KAMER 2 binnen

KAMER 2 & de 2 KRANEN
Volg het pad tot je bij de kraan uitkomt. Dood al de vijanden. Ga daarna met je Iron Boots op de knop staan. De kraan zal geactiveerd worden en een magneet ronddraaien. Ga op het westelijke platform staan en doe je boots aan. De kraan zal je opzuigen en ronddraaien. Doe je boots af als je boven het noordelijke platform hangt. Volg het pad tot bij de vijanden.

Na de vijanden verslagen te hebben, ga je met je boots op de knop staan. Een 2e kraan zal geactiveerd worden. Hoe je boots aan en je zal naar een andere locatie gebracht worden. Doe je boots af en versla opnieuw de vijanden die je hier vindt. Ga naar de poort en ga binnen in KAMER 6.

KAMER 6 & de MAGNEETSTRALEN
Versla eerst de springende spinnen en doe dan je Iron Boots aan en spring in het water. In de noord-westelijke hoek vind je op de bodem een kist met een SMALL KEY. Doe je boots af, voor je in zuurstofnood komt, en zwem richting het hek in het water. Doe je boots opnieuw aan en zak naar de bodem. In het hek zul je een gat zien met een blok bij. Ga door dit gat en doe je boots opnieuw af zodat je naar de oppervlakte komt. Kom aan land en klim het verhoog aan je linker kant op. Doe je boots aan en ga op de knop staan. Een magneet zal geactiveerd worden.

Het spreekt voor zich wat je nu moet doen. Doe je boots aan en spring in de magneetstraal. Je zal naar het plafond gezogen worden. Ga in noordelijke richting tot je boven het platform hangt en doe je boots opnieuw af. Nu kun je naar de volgende knop wandelen. Waar je opnieuw je boots aan doet en op de knop gaat staan. Ga nu op het rooster staan naast de knop en doe je boots aan. Wandel vooruit tot je naar beneden springt. Je zult in de straal van de magneet belanden en naar de muur gezogen worden.

Wandel nu naar rechts op de muur en doe je boots af. Je komt op een platform met een kistje. In het kistje zit een rode rupee. Op hetzelfde platform is er ook een kristal. Sla met je zwaard tegen het kristal en de gesloten poort zal open gaan. Haast je om door de poort te gaan, want de poort zal traag dicht gaan. Je komt in KAMER 7.

KAMER 7
Ga de kamer binnen en ga links naar de groene muur. Doe je Iron Boots aan en wandel via de muur naar rechts. Je vindt er een kist met een STUKJE HART.

Ga nu op dezelfde muur naar links tot je een katrol ziet met een touw over. Sla dit touw door met je zwaard en er zal een brug gevormd worden en er zal een poort vrij komen. Open deze poort met je sleutel.

KAMER 8 & de BUITENLUCHT
In deze kamer word je beschoten met brandende pijlen. Gebruik je schild om ze af te weren. Volg het houten loopbrugje tot je een paar planken kapot moet slaan. Ga dan rechtdoor tot je net voor de grote magneet staat. Ga dan naar rechts naar het kleine afgesloten plekje met het ronddraaiende beeld dat met 1 oog een laserstraal schiet. Net na het binnenkomen in dit plekje ga je naar rechts. Je vindt er een kistje met een SMALL KEY.

Ga nu terug naar de splitsing bij de magneet en ga de andere kant uit. Ga naar de gesloten poort en open ze.

Geen paniek als je in het water valt. Je kan rondzwemmen en via verschillende platformen en laddertjes terug op de houten loopbruggen komen.

KAMER 9
Ga rechtdoor tot je net voor het draaiende platform staat. Wacht het juiste moment af om over te springen. Daarna ga je wat naar rechts tot je bij het grote draaiende platform komt met de grote blauwe vlekken op. Loop er op en doe op een blauwe plek je Iron Boots aan. Wacht tot het platform een volledige toer gedraaid is. Doe dan je boots af en loop snel naar de volgende blauwe plek. Herhaal dit tot je aan de overkant van dit platform bent.

Ga rechtdoor en ga KAMER 10 binnen.

KAMER 10 & de TWEEDE KEY SHARD
In het midden van de kamer van je een Goron Elder. Het is Gor Ebizo. Hij geeft je de 2e KEY SHARD. Nog 1 te gaan. Links van de ladder vind je achter de boom nog een kistje met een gouden rupee in.

Klim nu de ladder op en ga de volgende kamer in. Dit is KAMER 9, maar een verdieping hoger dan daarjuist.

KAMER 9 & de MAGNEETMUUR
Loop via de magnetische muur met je Iron Boots tot in de hoek van de kamer en doe dan je boots af. Je vindt een kistje met een gouden rupee in. Ga daarna door de deur naar de volgende kamer.

Interessante link

KAMER 11 & DANGORO
Je komt op een groot cirkelvormig platform. Je moet vechten tegen een gigantische goron, Dangoro. Doe het als volgt.

Blijf zoveel mogelijk in het midden van het platform. Als je dit niet doet, zul je beginnen wegglijden naar de zijkant en zul je in de lava belanden. Je Iron Boots dragen kan een oplossing zijn, maar dan loop je zo traag. Vervolgens moet je slaan als de vijand zich strekt en jou wil aanvallen. Je slaat een paar keer op zijn buik met je zwaard en hij zal zich dan oprollen. Doe je boots aan en neem de goron vast door op A te drukken. Hij zal in de lava geworpen worden. Herhaal dit 3 maal en hij geeft zich gewonnen.

Hij zal een kort stukje vertellen en je doorlaten naar KAMER 12.

KAMER 12 & de HEROS BOW
In de kist in het midden van deze kamer vind je de HEROS BOW.

In het zuiden van de kamer zie je een grote poort. Gebruik je nieuwe boog om het koord waarmee het vasthangt door te schieten. Gewoon mikken op het koord en een pijl schieten volstaat. Het touw is kapot en de poort valt naar beneden. Je kunt naar KAMER 13.

KAMER 13 & COMPASS
Ga binnen in deze stervormige kamer en probeer rechtdoor naar de volgende kamer te gaan. De beelden zullen geactiveerd worden. Vlucht in een kotje zonder beeld zodat je wat beschut staat. Probeer uit dit kotje een paar beelden te elimineren door een pijl in hun oog te schieten. Als je er een paar geraakt hebt, kun je uit je kotje komen en de rest elimineren. Eens de beelden met een pijl gedood zijn, kun je ze verslepen door de A-knop te gebruiken.

Versleep nu het oostelijke beeld. Hier vind je het COMPASS. Als je de andere beelden versleept, vind je rupees. Niks bijzonders dus. Versleep nu het westelijke beeld.

KAMER 14 & de DERDE KEY SHARD
Als je de westelijke uitgang neemt uit KAMER 13, kom je bij de derde Goron Elder uit. Hij geeft je de derde en laatste KEY SHARD.

In de kist aan het einde van de kamer vind je nog een paarse rupee (50 rupees). Ga nu via KAMER 13 en de zuidelijke uitgang ervan naar KAMER 15. In KAMER 15 is niks speciaal te vinden.

KAMER 8 & de MAGNEETKRAAN
Ga via KAMER 12 en KAMER 11 (waar de kleine baas zat) terug naar KAMER 9. Spring in het water en zwem zo tot je aan de poort bent die naar KAMER 8 gaat.

Je bent in KAMER 8. Dit is de grote kamer in de buitenlucht. Herinner je je nog het beeld met het laserstraal-oog? Het beeld bevindt zicht recht voor je als je in KAMER 8 komt uit KAMER 9. Ga naar dit beeld en schiet een pijl in het oog van het beeld. Daarna kun je het met A vastnemen en achteruit trekken. Een geheime gang wordt zichtbaar. Als je het pad volgt en de boogschutters elimineert met je eigen boog, zul je bij een knop uitkomen in de vloer. Doe je Iron Boots aan en sta op deze knop. Je hebt nu een magnetische kraan geactiveerd.

Nu moet je eerst nog de poort naar beneden krijgen in het oosten van de kamer. Ga hiervoor naar het platform in het water juist ten noorden van de ingang naar KAMER 8 uit KAMER 9. Als je goed mikt kan je een pijl schieten naar het koord dat de poort vasthoudt. Het koord wordt kapot geschoten en de poort valt naar beneden.

Nu ga je terug naar de plek waar de geactiveerde, magnetische kraan staat. Doe je Iron Boots aan en je zult naar de magneet getrokken worden. Laat de kraan draaien en doe dan je boots af. Je zult op de brug landen. Ga nog niet onmiddellijk naar de volgende kamer. Spring naar links op het houden platform en loop naar de noord-westelijke hoek van de kamer. In een van de potten vind je een FAIRY. Deze kan je vangen in een bottle en kan 8 hartjes bijvullen. Ga nu de volgende kamer in. Dit is KAMER 16.

KAMER 16
Volg het pad helemaal naar beneden en je zult een hele groep vijanden tegenkomen. Dood ze allemaal. Schiet daarna een pijl naar de koorden boven de grote poort zodat ze naar beneden valt. Nu zal er nog een hele groep vijanden komen. Dood deze ook allemaal. Ga naar de grote poort. Ga binnen in KAMER 17, daar zit de baas, FYRUS.

Interessante link

FYRUS
Hoe dood je deze baas? Gebruik je Heros Bow om op het oog te schieten. Als je het oog geraakt hebt, zal de baas verward zijn. Profiteer ervan! Doe je Iron Boots aan en neem een ketting vast en trek er aan. De baas zal omvallen. Doe je boots af en laat de ketting los. Nu sla je zo veel je kan op zijn oog met je zwaard. De baas zal opnieuw rechtstaan. Herhaal dit 3 maal en de baas is verslagen.

Bekijk de cutscene en neem de fused shadow, je hebt er al 2 nu. Kijk naar de cutscene hoe Midna vertelt over Zant. Daarna zie je dat Darbus weer normaal is. Pak de Heart Container, en Midna warpt je naar buiten toe.



Reclame